This entry is part 4 of 22 in the series εντός των βημάτων

Lefteris1 001

Ἡ Χίος, λόγω τῆς γεωγραφικῆς της θέσης, δέχθηκε ἐπιρροὲς τόσο ἀπὸ τὴν Δύση, ὃσο καὶ τὴν Ἀνατολή. Γι’ αὐτὸ τὸ λόγο, ἡ μουσικοχορευτική της παράδοση εἶναι ξεχωριστή, σὲ σχέση μὲ τὰ ὑπόλοιπα νησιὰ τοῦ Αἰγαίου καὶ παρουσιάζει ἐνδιαφέρον καὶ ποικιλότητα. Στὰ τραγούδια τους διακρίνεται ὁ ἣπιος χαρακτήρας τῶν κατοίκων τοῦ νησιοῦ καὶ τὸ περιεχόμενό τους ποικίλει: ρομαντικά, ἐπαινετικὰ γιὰ τὸ νησὶ καὶ τοὺς κατοίκους, γιὰ τὴ μαστίχα, τὸν θερισμὸ κ.ἂ. (prozymi.wordpress.com).

Τὸ συγκεκριμένο τραγούδι ἒχει προέλευση τὰ Νένητα τῆς Χίου καὶ χορεύεται ὡς «τρίπατος» (kanellatou.gr). Ὁ Νενητούσικος ἢ τρίπατος χορὸς προέρχεται ἀπὸ τὴν διήγηση μιᾶς δωδεκάχρονης κοπέλας ποὺ τὴν ἒκλεψε ἓνας πειρατής. Ἡ κοπέλα ἀγάπησε τὸν πειρατὴ καὶ ἀρνήθηκε νὰ γυρίσει πίσω. Ὃταν οἱ συγχωριανοί της νίκησαν τοὺς πειρατὲς καὶ σκότωσαν τὸν ἀπαγωγέα, τὴν ἀποβίβασαν στὴν παραλία, ἀλλὰ ἐκείνη ἀρνιόταν νὰ ἐπιστρέψει ἀπὸ τὴν ντροπή της γιὰ αὐτὰ ποὺ γίνανε. Ἒτσι ἒκανε διστακτικὰ δύο βήματα μπρὸς καὶ ἓνα πίσω καὶ γεννήθηκε ὃ ἒν λόγω χορός (e-taxi5nenita.webnode.gr).

Παραπομπές: prozymi.wordpress.com
prozymi.wordpress.com / kanellatou.gr

Η λαογραφία και η παράδοση εκφράζονται μέσα από ένα χορό, που κατά τόπους είναι διαφορετικός. Τι εκφράζει και ποια ανάγκη του λαού αποτυπώνεται σε κάθε χορό? Από αυτή την Κυριακή και κάθε Κυριακή στις 10:30  “εντός των βημάτων” η νέα σειρά του Λευτέρη Παπαδημητρίου.

Series Navigation<< εντός των βημάτων #3εντός των βημάτων #5 >>